دسته : اقتصادتاریخ: ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
۱۰ دلیل گویا برای فهمِ اهمیت «امنیت ایمیل»

سایه‌آنلاین؛ در هر کسب‌وکاری در جهان، «ایمیل» شکل اصلی ارتباط برای اهداف تعامل حرفه‌ای باقی می‌ماند. اگرچه طیِ چندسال‌گذشته اشکال جدیدی از ارتباطات و پلتفرم‌ها معرفی شده‌اند؛ اما همچنان از ایمیل‌‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا احراز هویت، حفظ حریم خصوصی و سازمان‌دهی در آن، آسان است. ارتباطات ایمیلی، ضروری‌تر می‌شود؛ زیرا کسب‌وکارها به‌سمت استخدام نیروهایِ از راه دور حرکت می‌کنند و «ایمیل» به‌عنوان شکل رسمی ارتباط ارائه می‌شود. علاوه‌بر تمام مزایا؛ نقطه‌ضعفی برای ارتباط ایمیلی وجود دارد و آن، «امنیت ایمیل» است. امنیت «ایمیل» برای هر سازمان، کسب‌وکار و فردی‌که از «ایمیل» برای ارتباط استفاده می‌کند مهم است. دراینجا ۱۰ دلیل برای اهمیت «امنیت ایمیل» به‌روایتِ سایت TIS آورده شده است.

 

  1. جلوگیری از خطر سرقت هویت

«سرقت هویت»، یکی از بزرگ‌ترین جرائم سایبری و درحال‌گسترش است. طبق آمار؛ سالانه حدود ۱۵‌میلیون آمریکایی، قربانیِ «سرقت هویت» شده و تقریباً ۳۳‌درصدِ از آمریکایی‌ها از «سرقت هویت» رنج می‌برند. به‌اشتراک‌گذاشتنِ اعتبار خود ازطریق «ایمیل» با یک مافوق، عمل عادی در محیط اداری محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، اگر آن «ایمیل» رمزگذاری نشده باشد، هر مجرم سایبری می‌تواند به اعتبارنامه شما دسترسی داشته باشد و از آن‌ها برای دسترسی به سیستم شما استفاده کند. با «امنیت ایمیل»، می‌توانید ایمیل‌های خود را رمزگذاری و از خطرِ «سرقت هویت» جلوگیری کنید.

  1. سپر امنیتی در برابر حملات فیشینگ

«فیشینگ» یکی از تکنیک‌های مورداستفاده مجرمان سایبری‌ست. دراین‌اقدام، مجرمان سایبری، یک «ایمیل» فریبنده ایجاد می‌کنند که به‌نظر مشروع به‌نظر می‌رسد و قربانی را به کلیک بر روی پیوند، بازکردن یک فایل رسانه‌ای یا ارائه اعتبار خود می‌کشاند. هنگامی‌که هریک‌از این‌اقدامات توسط قربانی انجام شود، مهاجمان به سیستم شما دسترسی پیدا کرده و یک حمله سایبری را انجام می‌دهند. «امنیت ایمیل»، شما را از دریافت این ایمیل‌ها و افتادن در دام محافظت می‌کند. در سال ۲۰۲۱، حملات «فیشینگ» بسیاربالا ثبت شد؛ بنابراین، محافظت از خود در برابر چنین حملاتی مهم است.

  1. کمک به ایمن‌سازی پشتیبان‌ها

آیا می‌دانید تمام ایمیل‌‌ها ازطریق سِرور SMTP (پروتکل انتقال ‌نامه ساده) ارسال و دریافت می‌شوند؟ این سِرور، مسئولیت کلیه ارتباطات انجام‌شده ازطریق «ایمیل» را برعهده دارد. هنگامی‌که فرستنده «ایمیل» را ارسال می‌کند، به‌طور خودکار در سِرورهای SMTP به‌عنوان ‌نسخه پشتیبان در قالب متن ساده ذخیره می‌شود. اگر مهاجمی به سِرور دسترسی یابد، تمام «ایمیل» شما محافظت نمی‌شود. «امنیت ایمیل» با رمزگذاری و استفاده از سیستم‌های مدیریت دسترسیِ ممتاز، پشتیبان «ایمیل» را ایمن می‌کند.

  1. حفاظت از حملات رله

هنگامی‌که یک «ایمیل» ارسال می‌کنید، می‌توان آن‌را به‌تأخیر انداخت، ذخیره کرد، تغییر داد و دوباره برای گیرنده ارسال کرد. این اَشکال از حملات، رایج بوده و به‌عنوان حملات «رله» شناخته می‌شوند. هنگامی‌که گیرنده یک پیام معتبر دریافت کرده است، دیگر مشکوک به جعلی‌بودن یا تغییردادن پیام دوم نخواهد بود. «امنیت ایمیل» بااستفاده‌از OTP، زمان‌های انقضا، کلیدهای جلسه و مُهرهای زمانی از حملات «رله» پیام محافظت می‌کند.

  1. ایمن‌نگه‌داشتن اطلاعات محرمانه

«ایمیل» به‌عنوان شکل رسمی ارتباط برای تعاملات حرفه‌ای استفاده می‌شود؛ پس هنگام برقراری ارتباط با مشتری یا درون سازمان، انواع «اطلاعات حساس» ازطریق «ایمیل» به‌اشتراک گذاشته می‌شود. بدون «امنیت ایمیل»، دسترسی به اطلاعات محرمانه‌ای که ازطریق «ایمیل» به‌اشتراک گذاشته شده، برای مجرمان سایبری یک مشکل است.

  1. کاهش حملات ناشی از خطای انسانی

داشتن سیستم امنیتیِ مناسب، حملات ناشی از «خطای انسانی» را به‌حداقل می‌رساند. حدود ۹۷‌درصد از مردم در سراسر جهان قادر به شناساییِ صحیح ایمیل‌‌های «فیشینگ» نیستند و مرتکب اشتباهی می‌شوند که می‌تواند امنیت شرکت شما را به‌خطر بیندازد. «خطای انسانی» یکی از دلایل اصلی بیشتر حملات سایبری‌ست. «امنیت ایمیل» تضمین می‌کند چنین ایمیل‌‌هایی حتی به صندوق ورودی شما نمی‌رسند که حملات را به‌میزان قابل‌توجهی به‌حداقل می‌رساند.

  1. رمزگذاری‌کردنِ ارتباطات

هر کسب‌وکاری در جایگاه خود، رقابتی‌ست و برخی از اسرار تجاری شما را از سایرین متمایز می‌کند. اگر امنیت «ایمیل» ضعیفی دارید، دشمنانتان ممکن است از آن برای دسترسی به اسرار تجاری‌تان که ستون‌های کسب‌وکار شما هستند، استفاده کنند. «امنیت ایمیل» تمام اطلاعات ایمیل‌‌های شما را رمزگذاری می‌کند و ارتباطات «ایمیل» شما را از خطرات احتمالی دور نگه می‌دارند.

  1. بستنِ ساده‌ترین راه ورود به شرکت

ساده‌ترین راه برای دسترسی به سیستم در هر سازمانی، ازطریق «ایمیل» است و بیش از ۹۰‌درصد حملات امنیت سایبری، با ایمیل‌‌های «فیشینگ» آغاز می‌شود. به‌طورمتوسط، یک کارمند روزانه بیش از ۳۰۰ «ایمیل» ارسال و دریافت می‌کند و ۸۵‌درصد ایمیل‌‌ها نیز «اسپم» هستند. «امنیت ایمیل»، ساده‌ترین مسیر را برای هکرها؛ یعنی ایمیل‌‌ها، ایمن می‌کند.

  1. کاستن از حملات امنیت سایبری

اکثر حملات سایبری به‌دلیل ایمیل‌‌های ناامن شروع می‌شوند. «امنیت ایمیل» هنوز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امنیت سایبری‌ست که باید برطرف شود. هنگامی‌که «امنیت ایمیل» را پیاده‌سازی کردید، خواهید دید که تعداد حملات امنیت سایبری به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

  1. بهبود وضعیت امنیتی

یک وضعیت امنیتی بهتر برای کارمندان شرکت لازم است تا بدون ‌هیچ‌ تهدید امنیتی کار کنند. وضعیت امنیتی نشان می‌دهد که یک شرکت چقدر ازنظر امنیت سایبری انعطاف‌پذیر است. با «امنیت ایمیل»، حتی اجازه نمی‌دهید یک «ایمیلِ» مشکوک به صندوق ورودی برسد که یک رویکرد پیشگیرانه است و وضعیت امنیتیِ کلی شرکت شما را بسیار بهبود می‌بخشد.

مصطفی رفعت